Wizz Air se bazează pe piața din Transilvania în planul său de creștere a cotei de piață în Europa. Ce spune șeful companiei ungare

Wizz Air se bazează pe piața din Transilvania în planul său de creștere a cotei de piață în Europa. Ce spune șeful companiei ungare

Sursa poza si informatii: economica.net

Jozsef Varadi, directorul general al operatorului aerian low-cost Wizz Air, intenționează să transforme și să stabilizeze compania până la mijlocul anului 2027. În acest interval, impactul negativ al expansiunii nereușite din Abu Dhabi ar trebui să fie depășit, iar problemele cu motoarele Pratt & Whitney ale aeronavelor Airbus A320neo din flotă să fie remediate.

„Avem nevoie de o schimbare semnificativă în performanțe”, a subliniat Varadi, CEO-ul în vârstă de 59 de ani, într-un interviu citat de Financial Times. El a adăugat că acționarii așteaptă să vadă evoluții clare și susținute.

Acțiunile Wizz Air au înregistrat o scădere de 4,6% în acest an, după o diminuare mai severă de 35% în 2024. În prezent, ele sunt doar o fracțiune din nivelul pe care îl aveau la începutul anului 2020, înainte ca pandemia să lovească industria aviatică.

Pentru a readuce compania pe o traiectorie de creștere, Varadi și-a propus să elimine inițiativele riscante care au influențat negativ prețul acțiunilor, inclusiv proiectul din Orientul Mijlociu. Planul lui se concentrează acum pe piața din Europa Centrală și de Est, pe care o consideră „pâinea și untul” afacerii.

În contextul în care Ryanair și EasyJet reprezintă competitori puternici în Europa de Vest, CEO-ul Wizz Air vizează creșterea cotei de piață de la 26% la 30% sau mai mult în Europa Centrală și de Est. Strategia sa include promovarea destinațiilor precum coasta Albaniei și regiunea Transilvania din România.

Varadi dorește să dubleze capacitatea Wizz Air în această zonă, mizând pe o creștere economică mai rapidă și taxe mai reduse comparativ cu piețele din Europa de Vest. În plus, Ryanair a început, de asemenea, să investească puternic în regiune, ceea ce, conform lui Varadi, creează o competiție certă dar sănătoasă, cu suficient loc pentru expansiunea ambelor companii aeriene, pe măsură ce transportatorii tradiționali pierd teren.

Directorul general a explicat într-un interviu că planul său de redresare se bazează pe păstrarea independenței Wizz Air, fără a lua în considerare fuziuni sau achiziții care ar putea complica și mai mult situația.

De asemenea, Varadi trebuie să negocieze reducerea comenzii pentru 47 de avioane A321XLR, care nu vor mai fi necesare după retragerea din Abu Dhabi. El plănuiește să rețină doar aproximativ 12 dintre aceste avioane, prioritizând rute din Marea Britanie către destinații precum Arabia Saudită și amânând livrările cu doi ani.

„Suntem încă în picioare. Avem nevoie de ajustări și acțiuni corective, pe care suntem convinși că le vom implementa”, a încheiat Varadi.

Citește și:

  • Wizz Air lansează 15 rute noi din București, Cluj, Iași și Brașov. Unde zboară și cu ce prețuri.
  • Wizz Air programează patru zboruri noi de pe Aeroportul Craiova către Paris, Napoli, Atena și Barcelona.

Această strategie evidențiază oportunitățile semnificative de creștere pentru Wizz Air, pe măsură ce compania se adaptează la realitățile economice și concurențiale din Europa.


Ioana Păunescu

Ioana Păunescu este jurnalistă locală pasionată de viața comunității din Târgu Mureș. Cu o abordare empatică și un stil de scris autentic, Ioana surprinde esența cotidianului mureșean — de la evenimente culturale și inițiative civice, până la povești inspiraționale ale oamenilor care dau viață orașului. Mereu conectată la pulsul comunității, Ioana este vocea sinceră și implicată a site-ului aziintargumures.ro.

Știri Generale

Știri Generale
Cum poți gestiona toate conturile și depozitele bancare dintr-o aplicație. Cele cinci bănci care permit acces la toate produsele tale, indiferent de furnizor
eMAG intenționează să vândă cel mai mare depozit din Europa Centrală, din Ungaria, în urma pierderilor financiare de 9,9 miliarde
EXCLUSIV Allianz Țiriac, firma fondată de Ion Țiriac, a bătut palma pe o sumă mare. Cât vrea să dea pe Campion Broker și ce plan revoluționar are AZT – Premieră pentru România
Exporturile de cereale ale UE s-au prăbușit în prima parte a anului. Care este rolul României
Fără Reevaluări pentru Certificatele cu Valabilitate Permanentă în Noua Lege
Impactul Crizei Politice din Franța asupra Monedelor de la Marginea Zonei Euro și Fluctuațiile Recente ale Cursului Valutar
Început spectaculos miercuri cu 25 de echipe internaționale în cursa de la Craiova la Râmnicu Vâlcea
Lanțul de cafenele 5 to go anunță extinderea accelerată a francizei sale pe piața din Bulgaria, unde vrea să deschidă 150 de locații
Laureat al Premiului Regional Air Transport 2025 pentru Creșterea Remarcabilă a Traficului de Pasageri
Ministerul Dezvoltării alocă peste 487 de milioane de lei pentru consolidarea seismică a 20 de clădiri
Nicio inițiativă legislativă pentru schimbarea vârstei generale de pensionare în acest moment