Vânzările slabe de mașini noi au redus cota pieței românești la mai puțin de 1% din cea europeană

Vânzările slabe de mașini noi au redus cota pieței românești la mai puțin de 1% din cea europeană Sursa poza si informatii: stiri.infomures.ro

Piața auto evoluează într-un mod îngrijorător pentru România, arată cele mai recente date publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Lunile de vară aduc vești nu tocmai bune în contextul vânzărilor de mașini noi, Europa înregistrând o scădere de 5,1% în iunie 2025 comparativ cu aceeași lună a anului precedent, adică 1,24 milioane de autoturisme noi. Din păcate, situația din România este mult mai dramatică, cu un declin de 50,3%, de la 21.358 de autoturisme în iunie 2024 la doar 10.611 un an mai târziu.

Acest colaps se bazează pe date alarmante care demonstrează că România nu reușește să mențină ritmul pieței europene. Dacă vânzările la nivel continental au scăzut doar cu 0,9% în primele șase luni ale anului, România a raportat un regres de 22,4%, având doar 64.820 de înmatriculări față de 83.505 din același interval al anului anterior.

Cauzele Decăderii

Pe lângă stagnarea programului Rabla, chiar dacă temporară, reticența generală a consumatorilor de a achiziționa produse de lungă folosință în momente de incertitudine economică contribuie la această scădere. Toate aceste factori au dus la micșorarea cotei de piață a României pe continent. Dacă anterior România reprezenta 1,23% din piața europeană, acum aceasta a scăzut la 0,94%.

Electricele și Hibrizii: O Lumină la Capătul Tunelului?

Un alt aspect care face diferența între țara noastră și restul Europei este mixul de motorizări ales de cumpărători. România continuă să opteze mai mult pentru vehicule hibride, acestea reprezentând 49,3% din total, comparativ cu 43,7% în Europa. În același timp, ponderea autoturismelor electric complet (BEV) în România este de doar 4,9%, departe de 17,5% pe continent.

Lipsa diversificării optime poate avea vieți scurte în contextul unei tranziții globale agresive către vehiculele verzi. Europa înregistrează o creștere în zona de mașini electrice și hibride, acestea din urmă având din ce în ce mai multă popularitate.

Politici Publice și Viitorul Mobilității

Progresul tehnologic și regulele mai stricte privind emisiile de noxe determină o scădere continuă a vânzărilor de vehicule clasice. La nivel european, înmatriculările de mașini pe benzină și diesel întâmpină un declin accentuat, iar măsurile de reglementare vor continua să ajusteze preferințele consumatorilor în direcția vehiculelor mai prietenoase cu mediul.

România are nevoie urgentă de strategii eficiente pentru a inversa trendul descendent. Modernizarea infrastructurii pentru vehicule electrice și stimulentele fiscale ar putea fi cheia pentru alinierea cu tendințele internaționale și recâștigarea cotei de piață.

Într-un context în care mărcile chinezești își cresc prezența pe piața europeană, depășind pentru prima dată 5% într-un semestru, România trebuie să regândească abordările pentru a susține vânzările de mașini și a capta atenția pieței internaționale auto.

Prin strategii precise și politici publice bine gândite, România poate să îmbunătățească situația actuală și să contribuie la dezvoltarea unui viitor sustenabil în domeniul autoturismelor.


Ioana Păunescu

Ioana Păunescu este jurnalistă locală pasionată de viața comunității din Târgu Mureș. Cu o abordare empatică și un stil de scris autentic, Ioana surprinde esența cotidianului mureșean — de la evenimente culturale și inițiative civice, până la povești inspiraționale ale oamenilor care dau viață orașului. Mereu conectată la pulsul comunității, Ioana este vocea sinceră și implicată a site-ului aziintargumures.ro.

Știri Generale

Știri Generale
Cum poți gestiona toate conturile și depozitele bancare dintr-o aplicație. Cele cinci bănci care permit acces la toate produsele tale, indiferent de furnizor
eMAG intenționează să vândă cel mai mare depozit din Europa Centrală, din Ungaria, în urma pierderilor financiare de 9,9 miliarde
EXCLUSIV Allianz Țiriac, firma fondată de Ion Țiriac, a bătut palma pe o sumă mare. Cât vrea să dea pe Campion Broker și ce plan revoluționar are AZT – Premieră pentru România
Exporturile de cereale ale UE s-au prăbușit în prima parte a anului. Care este rolul României
Fără Reevaluări pentru Certificatele cu Valabilitate Permanentă în Noua Lege
Impactul Crizei Politice din Franța asupra Monedelor de la Marginea Zonei Euro și Fluctuațiile Recente ale Cursului Valutar
Început spectaculos miercuri cu 25 de echipe internaționale în cursa de la Craiova la Râmnicu Vâlcea
Lanțul de cafenele 5 to go anunță extinderea accelerată a francizei sale pe piața din Bulgaria, unde vrea să deschidă 150 de locații
Laureat al Premiului Regional Air Transport 2025 pentru Creșterea Remarcabilă a Traficului de Pasageri
Ministerul Dezvoltării alocă peste 487 de milioane de lei pentru consolidarea seismică a 20 de clădiri
Nicio inițiativă legislativă pentru schimbarea vârstei generale de pensionare în acest moment