Toate trenurile rămân pe șine. CFR Călători și Transferoviar și-au plătit din datorii, nu se mai suspendă curse

Toate trenurile rămân pe șine. CFR Călători și Transferoviar și-au plătit din datorii, nu se mai suspendă curse

Sursa poza si informatii: economica.net

Recent, CFR SA a anunțat că intenționa să suspende zeci de trenuri operate de CFR Călători și Transferoviar din cauză că aceste companii acumulasera datorii considerabile la taxa de utilizare a infrastructurii (TUI). Cu toate acestea, o serie de plăți efectuate în ultimul moment au permis continuarea curselor feroviare, odată cu decizia de a suspenda temporar aplicarea suspendării, potrivit unui comunicat emis de CFR SA.

Situația Tensiunată dintre CFR și Operatorii Feroviari

Pe 20 august, CFR SA a transmis o notificare către CFR Călători, subliniind datoriile de 41,41 milioane lei pentru TUI și amenințând cu suspendarea trenurilor de la 1 septembrie și 1 octombrie. În paralel, și Transferoviar a fost avertizat de perspective similare din cauza restanțelor acumulate. În aceste circumstanțe, Mihai Barbu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), a subliniat că eșalonarea datoriilor este soluția viabilă pentru a evita întreruperea serviciilor feroviare.

Eforturi pentru Eșalonarea Plăților

În urma întâlnirilor dintre reprezentanții CFR Călători, Transferoviar și CFR SA, s-a convenit asupra unor măsuri concrete pentru a soluționa parțial problema datoriilor. ARF a decis să aloce o parte din compensațiile pentru facilitățile de călătorie acordate anumitor categorii sociale celor doi operatori. De exemplu, CFR Călători ar primi suplimentar 7,8 milioane lei pentru un nou contract de servicii publice.

Cu toate acestea, miercuri, CFR Călători a specificat că are dificultăți în a achita TUI la termenul scadent, în ciuda sumelor datorate de la ARF, ce depășeau 139 milioane lei. Chiar și așa, compania a reușit să achite o parte din datorie, continuând demersurile pentru colectarea sumelor restante.

Soluții de Moment și Posibile Complicații

Sursele din industrie sugerează că tensiunile au escaladat când CFR Călători a plătit salariile angajaților înainte de termen, ceea ce nu s-a întâmplat în cazul CFR SA, afectată de lipsa fondurilor din cauza datoriilor neplătite. Cu toate acestea, întâlnirile ulterioare au indicat clar intenția de a menține trenurile în circulație, așa cum a declarat Mihai Barbu, care a subliniat că stoparea trenurilor ar aduce prejudicii financiare pentru toți actorii implicați.

Evident, continuarea operării curselor feroviare depinde de respectarea angajamentelor financiare și de cooperarea dintre companii și ARF. În acest context, orice anulare a trenurilor ar însemna pierderi financiare semnificative pentru operatori și reduceri în compensații.

Concluzie

Decizia recentă de a suspenda temporar prevederile suspendării trenurilor aduce o gură de aer necesară pentru CFR Călători și Transferoviar. Totuși, pentru a asigura stabilitatea pe termen lung a serviciilor feroviare, este esențială o gestionare mai prudentă a finanțelor și colaborarea strânsă între toți factorii implicați în sectorul feroviar din România.


Ioana Păunescu

Ioana Păunescu este jurnalistă locală pasionată de viața comunității din Târgu Mureș. Cu o abordare empatică și un stil de scris autentic, Ioana surprinde esența cotidianului mureșean — de la evenimente culturale și inițiative civice, până la povești inspiraționale ale oamenilor care dau viață orașului. Mereu conectată la pulsul comunității, Ioana este vocea sinceră și implicată a site-ului aziintargumures.ro.

Știri Generale

Știri Generale
Cum poți gestiona toate conturile și depozitele bancare dintr-o aplicație. Cele cinci bănci care permit acces la toate produsele tale, indiferent de furnizor
eMAG intenționează să vândă cel mai mare depozit din Europa Centrală, din Ungaria, în urma pierderilor financiare de 9,9 miliarde
EXCLUSIV Allianz Țiriac, firma fondată de Ion Țiriac, a bătut palma pe o sumă mare. Cât vrea să dea pe Campion Broker și ce plan revoluționar are AZT – Premieră pentru România
Exporturile de cereale ale UE s-au prăbușit în prima parte a anului. Care este rolul României
Fără Reevaluări pentru Certificatele cu Valabilitate Permanentă în Noua Lege
Impactul Crizei Politice din Franța asupra Monedelor de la Marginea Zonei Euro și Fluctuațiile Recente ale Cursului Valutar
Început spectaculos miercuri cu 25 de echipe internaționale în cursa de la Craiova la Râmnicu Vâlcea
Lanțul de cafenele 5 to go anunță extinderea accelerată a francizei sale pe piața din Bulgaria, unde vrea să deschidă 150 de locații
Laureat al Premiului Regional Air Transport 2025 pentru Creșterea Remarcabilă a Traficului de Pasageri
Ministerul Dezvoltării alocă peste 487 de milioane de lei pentru consolidarea seismică a 20 de clădiri
Nicio inițiativă legislativă pentru schimbarea vârstei generale de pensionare în acest moment