Profesorii solicită demisia ministrului Daniel David în fața unor măsuri contestate de sindicate
Sursa poza si informatii: zi-de-zi.ro
Cadrele didactice din întreaga țară au ieșit în stradă pentru a-și exprima nemulțumirea față de măsurile adoptate recent de Ministerul Educației. Sindicatele acuză lipsa consultării și absența unui studiu de impact în procesul decizional, măsuri care ar putea afecta grav calitatea educației.
Măsurile contestate
Printre prevederile contestate se numără:
-
Creșterea normei didactice: Profesorii ar urma să predea cu două ore mai mult pe săptămână.
-
Comasarea unităților de învățământ: Această măsură ar putea duce la concedierea personalului didactic auxiliar și administrativ.
-
Creșterea numărului de elevi în clasă: Măsura ar putea afecta calitatea actului educațional.
-
Scăderea tarifului pentru plata cu ora: Profesorii ar putea fi plătiți mai puțin pentru orele suplimentare.
-
Subfinanțarea învățământului superior: Neactualizarea costului standard pe student ar putea afecta universitățile.
Sindicatele susțin că aceste măsuri au fost adoptate fără un studiu de impact adecvat și că vor avea consecințe grave asupra educației, mai ales în mediile vulnerabile sau izolate.
Reacția ministrului Daniel David
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a răspuns protestelor afirmând că măsurile sunt necesare din cauza realităților bugetare. „Nu mai sunt bani pentru plata salariilor și burselor pentru tot anul!” De asemenea, a subliniat că normele de aplicare a legii au fost puse în consultare publică pentru a permite celor din sistem să vină cu propuneri constructive.
Calendarul protestelor
Sindicatele au anunțat un calendar extins de proteste, care include pichetarea sediului Ministerului Educației și un miting de amploare în prima zi a noului an școlar, pe 8 septembrie, la care sunt așteptați peste 30.000 de membri de sindicat.
Educația în pericol fără dialog real
Sindicaliștii subliniază că sunt deschiși la dialog, dar nu pot accepta măsuri care pun în pericol calitatea procesului educațional și statutul profesional al cadrelor didactice. Ei consideră că reforma în educație trebuie realizată prin consultare, analiză obiectivă și respect pentru profesori, nu prin măsuri unilaterale impuse fără o evaluare clară a consecințelor.
Până la luarea unor decizii clare din partea autorităților, protestele vor continua, iar presiunea asupra Ministerului Educației și a Guvernului este în creștere.