Lidl a avut cea mai mare creștere absolută a cifrei de afaceri dintre companiile din România din 2008 încoace

Lidl a avut cea mai mare creștere absolută a cifrei de afaceri dintre companiile din România din 2008 încoace

Sursa poza si informatii: economica.net

În peisajul economic din România, analizele privind avansul companiilor dezvăluie povești remarcabile de succes din ultimii 17 ani. Printre acestea, Lidl Discount se desprinde clar, înregistrând o creștere impresionantă a cifrei de afaceri de 23 miliarde lei. În 2008, această cifră era de doar 1 miliard de lei, iar în 2024 a atins deja pragul de 24 miliarde lei, subliniind transformarea semnificativă a României într-o piață de consum modernă și maturizată.

Această evoluție marcată de Lidl exemplifică nu doar expansiunea sa rapidă, ci și adaptarea la nevoile și cerințele unui segment de piață din ce în ce mai sofisticat. La sfârșitul anului 2024, Lidl deținea 365 de magazine pe teritoriul României și, după doar câteva luni, în aprilie 2025, extinderea continua cu aproape 380 de locații, conform unei analize detaliate din seria "Bătălia titanilor" realizată de Termene.

Alte contribuții semnificative la creșterea economică

OMV Petrom Marketing ocupă locul secund în acest clasament cu o creștere a afacerilor de 22,2 miliarde lei, subliniind rolul important al sectorului energetic în economia românească. Totodată, industria auto este bine reprezentată, cu Dacia raportând o creștere de 20,2 miliarde lei și Ford cu 17,9 miliarde lei.

Dacă privim în ansamblu, din primele 10 companii cu cele mai mari creșteri absolute, 9 sunt filiale ale unor multinaționale. Singura excepție este Dedeman, o companie cu capital românesc, care a înregistrat o creștere semnificativă de 11,4 miliarde lei, culegând roadele unei strategii de expansiune bine orchestrate pe piața locală de bricolaj.

Factori cheie în creșterea companiilor

Acești coloși economici au exploatat din plin avantajele unei piețe în expansiune și schimbările unor preferințe de consum tot mai sofisticate. Retailerii au captat atenția consumatorilor prin diversificarea ofertei și îmbunătățirile tehnologice care au facilitat o experiență mai eficientă și confortabilă pentru clienți.

Succesul acestor companii este potențat de îmbinarea strategiilor comerciale cu adaptarea la tendințele digitale și utilizarea instrumentelor de marketing modern. În special pentru Lidl, expansiunea continuă și adaptabilitatea rapidă la dinamica pieței au fost centrale pentru performanța sa remarcabilă.

Perspective viitoare

Înaintând spre 2025, se preconizează că aceste tendințe vor cataliza în continuare creșterea economică a marilor jucători de pe piață. Companiile care își vor păstra agilitatea și capacitatea de a inova vor putea maximiza oportunitățile ce se vor ivi într-o economie din ce în ce mai interconectată și competitivă.

Analizele economice și indicatorii de performanță sugerează că marile companii care au reușit aceste creșteri impresionante nu doar că și-au consolidat poziția pe piața locală, dar au și trasat o cale clară pentru viitoarele generații de antreprenori și afaceri din România.


Ioana Păunescu

Ioana Păunescu este jurnalistă locală pasionată de viața comunității din Târgu Mureș. Cu o abordare empatică și un stil de scris autentic, Ioana surprinde esența cotidianului mureșean — de la evenimente culturale și inițiative civice, până la povești inspiraționale ale oamenilor care dau viață orașului. Mereu conectată la pulsul comunității, Ioana este vocea sinceră și implicată a site-ului aziintargumures.ro.

Știri Generale

Știri Generale
Cum poți gestiona toate conturile și depozitele bancare dintr-o aplicație. Cele cinci bănci care permit acces la toate produsele tale, indiferent de furnizor
eMAG intenționează să vândă cel mai mare depozit din Europa Centrală, din Ungaria, în urma pierderilor financiare de 9,9 miliarde
EXCLUSIV Allianz Țiriac, firma fondată de Ion Țiriac, a bătut palma pe o sumă mare. Cât vrea să dea pe Campion Broker și ce plan revoluționar are AZT – Premieră pentru România
Exporturile de cereale ale UE s-au prăbușit în prima parte a anului. Care este rolul României
Fără Reevaluări pentru Certificatele cu Valabilitate Permanentă în Noua Lege
Impactul Crizei Politice din Franța asupra Monedelor de la Marginea Zonei Euro și Fluctuațiile Recente ale Cursului Valutar
Început spectaculos miercuri cu 25 de echipe internaționale în cursa de la Craiova la Râmnicu Vâlcea
Lanțul de cafenele 5 to go anunță extinderea accelerată a francizei sale pe piața din Bulgaria, unde vrea să deschidă 150 de locații
Laureat al Premiului Regional Air Transport 2025 pentru Creșterea Remarcabilă a Traficului de Pasageri
Ministerul Dezvoltării alocă peste 487 de milioane de lei pentru consolidarea seismică a 20 de clădiri
Nicio inițiativă legislativă pentru schimbarea vârstei generale de pensionare în acest moment