Descoperiri în Mentorare prin Erasmus+ la Palma de Mallorca
Sursa poza si informatii: zi-de-zi.ro
Patru cadre didactice de la Colegiul „Petru Maior” din Reghin au participat recent la o mobilitate Erasmus+ în Palma de Mallorca, Spania, axată pe dezvoltarea abilităților de mentorat. Profesorii Antal Rozalia, Crișan Martha, Nagy Zsuzsa și Gorbai Maria Melinda au aprofundat tehnici moderne de coaching și feedback, vizând atât îmbunătățirea competențelor profesionale individuale, cât și sprijinul în dezvoltarea colegilor și elevilor.
Îmbunătățirea abilităților de coaching
În cadrul cursului, participanții au învățat să adopte atitudini adecvate în situații provocatoare, utilizând metode de coaching pentru a identifica și implementa rapid soluții eficiente. S-au exersat tehnici de formulare a întrebărilor care inspiră acțiune, s-au consolidat competențele de comunicare și s-a lucrat la dezvoltarea conștientă a obiceiurilor profesionale.
Strategii de feedback constructiv
În ceea ce privește abilitățile de feedback, accentul a fost pus pe înțelegerea perspectivelor celorlalți, interpretarea intențiilor interlocutorului și utilizarea feedback-ului ca instrument de dezvoltare personală și profesională. Profesorii au dobândit strategii pentru disciplinarea elevilor prin metode de coaching, oferirea de feedback constructiv individual și de grup, precum și menținerea coerenței între comunicarea verbală și cea nonverbală.
Aplicarea cunoștințelor în practică
„Cunoștințele dobândite vor fi aplicate atât în cadrul grupurilor de profesori, prin activități colaborative și sesiuni de mentorat, cât și în sala de clasă, pentru a crea un mediu educațional mai motivant și mai incluziv. În plus, experiența dobândită în domeniul mentoratului și leadershipului va fi transferată la nivel internațional printr-un proiect eTwinning, realizat în parteneriat cu alte școli europene, favorizând schimbul de bune practici și dezvoltarea competențelor interculturale. Mentoratul și leadershipul sunt piloni esențiali ai educației moderne. Prin mentorare, profesorii își pot împărtăși experiența, pot susține adaptarea colegilor la schimbări și pot stimula inovația didactică. Leadershipul educațional presupune nu doar administrarea eficientă a activităților, ci și capacitatea de a inspira, de a crea o viziune comună și de a cultiva valori care susțin progresul școlii. Participarea cadrelor didactice de la Colegiul „Petru Maior” la această mobilitate internațională confirmă angajamentul instituției noastre față de formarea continuă, colaborarea internațională și adaptarea la cerințele unui mediu educațional aflat în permanentă transformare”, au transmis cei patru profesori participanți la proiectul eTwinning desfășurat la Palma de Mallorca.
Această experiență subliniază importanța formării continue și a colaborării internaționale în educație, contribuind la dezvoltarea unui mediu școlar mai dinamic și adaptat nevoilor actuale ale elevilor.