Consumatorii par a fi mai interesați de IA, decât companiile. Cel puțin asta spune EY într-un studiu

Consumatorii par a fi mai interesați de IA, decât companiile. Cel puțin asta spune EY într-un studiu Sursa poza si informatii: stiri.infomures.ro

Consumatorii și Inteligența Artificială: Un Interes Crescut față de Companii, Potrivit unui Studiu EY

Inteligența artificială (IA) a devenit un subiect de interes major atât pentru companii, cât și pentru consumatori, însă cercetările recente indică o diferență surprinzătoare între cele două categorii. Conform unui studiu condus de EY, 99% dintre liderii corporativi recunosc că sunt în curs de a adopta sau deja implementează la scară largă strategii legate de IA. De asemenea, aproape două treimi dintre aceștia (63%) cred că împărtășesc aceleași viziuni ca și consumatorii în ceea ce privește inteligența artificială și utilizarea acesteia.

În contrast, EY AI Sentiment Index Study dezvăluie o realitate diferită: consumatorii sunt de peste două ori mai îngrijorați decât liderii de afaceri cu privire la aspectele problematice ale utilizării inteligenței artificiale. Peste jumătate din consumatori (58%) sunt preocupați de lipsa responsabilității companiilor în cazul utilizărilor negative ale IA, în timp ce doar 23% din liderii executivi împărtășesc această grijă. De asemenea, consumatorii sunt sceptici în privința respectării reglementărilor privind IA de către organizații, cu 52% exprimând preocupări, comparativ cu numai 23% dintre executivi.

Studiul arată că, deși majoritatea companiilor au stabilit principii pentru o utilizare corectă a IA, controlul efectiv se limitează adesea la doar câteva aspecte esențiale, cum ar fi responsabilitatea, conformitatea și securitatea. Între liderii executivi, directorii generali se remarcă printr-o doză mai mare de scepticism, fiind mai puțin încrezători în soliditatea măsurilor de control implementate. Numai 18% dintre aceștia sunt de părere că organizațiile lor asigură echitate și imparțialitate în sistemele de IA, față de media de 33% din rândul altor executivi. În plus, doar 14% dintre CEO recunosc respectarea reglementărilor IA, comparativ cu 29% dintre alți lideri de rang înalt.

Interesant este faptul că directorii generali se aliniază mai strâns cu opinia consumatorilor decât colegii lor din conducere, nivelul lor de preocupare față de IA fiind de 38%, aproape de media de 53% a consumatorilor. Totuși, acest procent este mai mare în raport cu alte funcții din conducere, care variază între 23% și 28%. Deși recunosc potențialul imens al IA, jumătate dintre liderii executivi acceptă că elaborarea unor sisteme de guvernanță eficace pentru aceste tehnologii rămâne o provocare.

Cu toate acestea, organizațiile sunt conștiente de aceste dificultăți, iar 50% dintre ele realizează investiții semnificative în dezvoltarea unor cadre de guvernanță. Cât despre viitor, majoritatea liderilor executivi prevăd o adopție masivă a tehnologiilor emergente de IA în următoarele 12 luni. În prezent, 76% dintre companii fie folosesc, fie intenționează să integreze IA autonomă, dar doar 56% sunt conștiente de riscurile potențiale implicate. Discrepanțe similare se remarcă în domeniul datelor sintetice, unde 88% dintre companii le folosesc, dar doar 55% înțeleg pe deplin riscurile.

Conducted between March and April 2025, the study surveyed 975 top executives from various roles, such as CEOs, CFOs, CIOs, and others within major organizations worldwide. These findings offer a crucial glimpse into how the regions comprising the Americas, Asia-Pacific, and EMEIA are approaching the AI boom and underline the need for a more conscious and responsible incorporation of such transformative technologies.

Originând dintr-un gigant global în servicii profesionale, EY, are o prezență puternică și în România încă din 1992. Cu peste o mie de angajați, oferă o gamă largă de servicii ce includ auditul, consultanța fiscală și juridică, furnizând expertiză valoroasă pentru companiile locale și multinaționale. Aceste rezultate ale studiului subliniază importanța unei abordări responsabile și consolidate a tehnologiilor de inteligență artificială, atât pentru protejarea consumatorilor, cât și pentru susținerea unei dezvoltări durabile.


Ioana Păunescu

Ioana Păunescu este jurnalistă locală pasionată de viața comunității din Târgu Mureș. Cu o abordare empatică și un stil de scris autentic, Ioana surprinde esența cotidianului mureșean — de la evenimente culturale și inițiative civice, până la povești inspiraționale ale oamenilor care dau viață orașului. Mereu conectată la pulsul comunității, Ioana este vocea sinceră și implicată a site-ului aziintargumures.ro.

Știri Generale

Știri Generale
Cum poți gestiona toate conturile și depozitele bancare dintr-o aplicație. Cele cinci bănci care permit acces la toate produsele tale, indiferent de furnizor
eMAG intenționează să vândă cel mai mare depozit din Europa Centrală, din Ungaria, în urma pierderilor financiare de 9,9 miliarde
EXCLUSIV Allianz Țiriac, firma fondată de Ion Țiriac, a bătut palma pe o sumă mare. Cât vrea să dea pe Campion Broker și ce plan revoluționar are AZT – Premieră pentru România
Exporturile de cereale ale UE s-au prăbușit în prima parte a anului. Care este rolul României
Fără Reevaluări pentru Certificatele cu Valabilitate Permanentă în Noua Lege
Impactul Crizei Politice din Franța asupra Monedelor de la Marginea Zonei Euro și Fluctuațiile Recente ale Cursului Valutar
Început spectaculos miercuri cu 25 de echipe internaționale în cursa de la Craiova la Râmnicu Vâlcea
Lanțul de cafenele 5 to go anunță extinderea accelerată a francizei sale pe piața din Bulgaria, unde vrea să deschidă 150 de locații
Laureat al Premiului Regional Air Transport 2025 pentru Creșterea Remarcabilă a Traficului de Pasageri
Ministerul Dezvoltării alocă peste 487 de milioane de lei pentru consolidarea seismică a 20 de clădiri
Nicio inițiativă legislativă pentru schimbarea vârstei generale de pensionare în acest moment