Autostrada Sibiu – Pitești: Problema neprevăzută care ține pe loc cel mai dificil tronson montan

Autostrada Sibiu – Pitești: Problema neprevăzută care ține pe loc cel mai dificil tronson montan

Sursa poza si informatii: economica.net

Construcția secțiunii montane a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, ce străbate zona Boița – Cornetu, se confruntă cu o provocare neașteptată, ce ține pe loc lucrările. Oficialii au descoperit necesitatea extinderii suprafeței de teren ocupat pentru construcția portalului Tunelului Lazaret Sud.

Inițial, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție, Guvernul a aprobat, prin Hotărârea nr. 1557/2022, declanșarea procedurilor de expropriere în localitățile Boița, Turnu Roșu, Racovița și Câineni. Aceste măsuri erau destinate asigurării terenului necesar pentru avansarea lucrărilor.

Totuși, după trei ani de la aceste prevederi, s-a constatat că este nevoie suplimentar de 10.139 metri pătrați de teren. Din aceasta, 7.139 de metri pătrați sunt deținuti de entități private, iar restul de 3.000 de metri pătrați aparțin statului. Pentru terenul privat, statul urmează să declanșeze o nouă procedură de expropriere și să aprobe o compensație financiară de 48.356 lei.

Întârzieri și provocări au fost semnalate frecvent de pasionații de infrastructură care au observat că zona efectiv disponibilă pentru lucrări în acest segment de munte este mult prea restrânsă pentru constructori. ECONOMICA.NET a solicitat informații de la Mapa, liderul implicației turcești în construcția acestui tronson, însă fără a obține un răspuns clar până în prezent.

Constructorii turci Mapa-Cengiz, care se ocupă de această secțiune de autostradă ce traversează Carpații, trebuie să finalizeze proiectul până în 2028. Totuși, ritmul lent al lucrărilor în unele zone ridică întrebări asupra menținerii termenului final stabilit.

La sfârșitul lunii iulie, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat începutul lucrărilor la Tunelul Robești, având o lungime de 900 metri, fiind primul din cele șapte tuneluri programate pe această secțiune. Pe 17 iulie, Cristian Pistol, director general al CNAIR, a confirmat obținerea autorizației de construcție pentru prima etapă a lucrărilor la acest tunel, prezentând un pas important în configurația viitoare a autostrăzii.

În total, pe porțiunea dintre Boița și Cornetu vor fi ridicate 48 de poduri, pasaje și viaducte. La mijlocul lunii iunie, CNAIR a informat că a fost inițiată montarea grinzilor pentru viaductul Boița, marcând un progres semnificativ al lucrărilor.

Tronsonul Boița – Cornetu, parte a Autostrăzii Sibiu – Pitești, se întinde pe 31,33 kilometri și are o durată contractuală de 68 de luni. Valoarea totală a investiției se ridică la 4,25 miliarde lei. Principalele structuri de artă incluse în proiect sunt numeroase poduri și viaducte, cu lungimi variind între 32 și 843 de metri, precum și șapte tuneluri, cel mai lung având aproximativ 1.536 metri.

Rămâne de văzut cum va influența această nouă necesitate de teren și provocările terenului montan ritmul general al lucrărilor și dacă termenul final va fi păstrat. Monitorizarea atentă și adaptarea rapidă la aceste provocări poate conduce la o tranziție lină până la finalizarea cu succes a acestui proiect strategic pentru infrastructura României.


Ioana Păunescu

Ioana Păunescu este jurnalistă locală pasionată de viața comunității din Târgu Mureș. Cu o abordare empatică și un stil de scris autentic, Ioana surprinde esența cotidianului mureșean — de la evenimente culturale și inițiative civice, până la povești inspiraționale ale oamenilor care dau viață orașului. Mereu conectată la pulsul comunității, Ioana este vocea sinceră și implicată a site-ului aziintargumures.ro.

Știri Generale

Știri Generale
Directorii de la școala 195 – Hamburg din București au demisionat. Peste 230 de părinți merg în instanță. Care sunt motivele – Edupedu
IMCO Group din Israel, anunță deschiderea unei subsidiare în România și vrea să devină furnizor local pentru proiecte de apărare
Mamaia, destinație de vacanță ieftină pentru britanici. The Sun laudă hotelul lui Gheorghe Hagi și berea ieftină
Ministerul Transporturilor a lansat vineri prima procedură de achiziție din cadrul proiectului Fast Danube, care are drept scop deblocarea navigației pe Dunăre
Noi imagini de pe șantierul de la Planșeul Unirii din București. În ce stadiu sunt lucrările
Oferte incredibile primite de mii de români. Zeci de mii de euro la instalare, casă și sediu gratuit, scutiri de taxe pe ani întregi. Ce meserii se caută
TikTok anunță că rețeaua utilizatorior săi din Europa a ajuns la 200 milioane
15 Linii Disponibile din 9 Septembrie pentru Acces Ușor la Școli
Achiziții juridice vizate în ancheta anticorupție
Autostrada Sibiu – Pitești: Problema neprevăzută care ține pe loc cel mai dificil tronson montan
Aventură pe două roți prin natură și peisaje spectaculoase!