Analiză și Propuneri privind Reorganizarea Unităților de Învățământ - Vezi Discuțiile și Deciziile Ședinței din 31 Iulie 2025!
Sursa poza si informatii: zi-de-zi.ro
În cadrul ședinței Consiliului Local Sighișoara din 31 iulie, consilierul local Michaela Türk (PNL) a solicitat viceprimarului Kreuzer Erzsebet (UDMR) informații privind modificările planificate ale rețelei școlare a municipiului. Întrebarea a fost: „Pentru că se preconizează o modificare a rețelei școlare în Sighișoara, aș dori să o întreb pe doamna viceprimar dacă au fost deja discuții cu directorii sau dacă sunt programate discuții.”
Răspunsul a venit din partea secretarului general, Anca Bizo, care a menționat că, în urmă cu două zile, a avut loc o ședință online între Inspectorul General și directorii școlilor. În cadrul acestei întâlniri, s-au discutat propuneri privind unirea școlilor, atât pe verticală, cât și pe orizontală. S-a convenit ca unirea să se facă pe verticală, adică gimnaziile să se integreze în licee, acolo unde există posibilitatea unei continuități logice. De exemplu, o școală din Bărăgan, care are clasă sportivă, ar putea fi integrată la Liceul „Mircea Eliade”, asigurând astfel continuitatea. De asemenea, Școala „Radu Popa”, care dispune de grădiniță și clase în limba germană, ar putea fi comasată cu „Haltrich”, iar „Miron Neagu” împreună cu „Nicolae Iorga” și școala din cătunul Viilor, care reprezintă principalul bazin de elevi al Liceului Tehnologic Nr. 1, ar putea fi integrate la Liceul Nr. 1. Acestea au fost discuțiile de principiu. Un aspect important este că s-a acceptat ca directorii actuali să devină directori adjuncți la școlile la care vor fi transferați.
Ședința Consiliului Local Sighișoara din 31 iulie 2025 a fost transmisă live-video, iar înregistrarea poate fi vizionată pe pagina de Facebook a Primăriei Sighișoara.
Aceste discuții privind comasarea școlilor sunt parte a unui proces mai amplu de reorganizare a rețelei școlare, care vizează eficientizarea și îmbunătățirea calității învățământului. Astfel de măsuri au fost implementate și în alte județe, precum Hunedoara, unde s-a constatat că doar două școli din 51 ar putea păstra statutul de unități cu personalitate juridică, restul urmând a fi comasate.
Este important ca aceste modificări să fie realizate cu consultarea și implicarea activă a comunității educaționale, pentru a asigura o tranziție lină și benefică pentru toți elevii și cadrele didactice implicate.